tirsdag den 16. marts 2010

Der er ikke..

...møj at grine af lige i tiden. Det gik ellers så godt, jeg troede, at foden var på vej til at blive god. Efter en dagvagt i musegang, kunne jeg ikke støtte på foden. Næste nattevagt måtte jeg ned efter krykker på skadestuen. NU skal der IKKE støttes på den fod. Foden er hævet til dobbelt størrelse, og den gør om muligt endnu mere ondt end før. Nu gælder det tonsvis af tålmodighed, humør og ben opad..Hvis så bare man vidste, hvornår den fod havde tænkt sig at komme på fode igen...

Det daglige husarbejde foregår i meget langsomt tempo. Man kan have én ting i hånden ad gangen, visse ting må overlades til familien.

Steen bærer vasketøjskurv til og fra vaskehus, op og ned ad trappen.

Katrine var med ude at handle igår, hun styrer kurven og samler ind.

Line laver mad, mens jeg sidder på en stol ved siden af komfuret.

Cecilie henter og bringer ting, hun uddeler knus og kram. Det er godt.

Jeg har da heldigvis hænder, der gerne vil:

15 kommentarer:

  1. Åh, sikke noget, Charlotte - rigtig god bedring! Men det er dejligt, at du har hjælpere :-)

    SvarSlet
  2. Så må du tage det som en chance til at få strikket rigtig meget, læst nogle af de bøger du gerne vil og set nogle gode film(men jeg ved godt det er svært - man vil allerhelst det man ikke kan):-)
    Rigtig god bedring!

    SvarSlet
  3. Tak Madame, de er så gode til at hjælpe, så på det område er der ingen grund til bekymring.

    Tak Irene, du har helt ret, jeg må finde det positive i den situation - det begynder at hjælpe lidt:-)

    SvarSlet
  4. Stakkels stakkels dig, forhåbentlig kan foden godt klare en køretur i næste weekend, jeg skal nok have en fodskammel og en god stol klar:-) Det er så surt, er du sikker på det er en hælspore? Men sikken du får strikket. Den cape er vel nok blevet smuk og sikken en farve, jeg kunne godt tænke mig at se den på og så skal jeg da vist se om jeg kan få fat i det nummer af hendes verden. Det var ellers noget af en oplevelse du havde forleden på mejeriet. Jeg fik helt ondt i maven af at læse om det, jeg tror heller aldrig jeg bliver skadestuesygeplejerske, selv om det i visse tilfælde måske var praktisk. Rigtig god bedring med foden:-)

    SvarSlet
  5. Tak Charlotte. Nej jeg er ikke sikker på noget som helst - kun at symptomerne passer på at det er en betændelsestilstand i senerne, der er vedhæftet hælen. Forklaringen skal åbenbart findes i at min fod er "faldet lidt sammen" med alderen, og at senerne derved er belastet. Tillægget til Hendes Verden kan du få af mig. Selvfølgelig kan jeg komme næste lørdag, glæder mig:-)

    SvarSlet
  6. Wasir atau sering disebut ambeien (dalam bahasa inggris atau latinn disebut Hemorrhoid dan dalam bahasa kedokteran disebut Piles) adalah penyakit atau gangguan pada anus dimana Sphinchter Ani atau bibir anus, mengalami pembengkakan yang kadang-kadang disertai pendarahan

    SvarSlet