søndag den 3. oktober 2010

På ret køl..

..igen. Arbejdet kalder i eftermiddag efter en uges sygdom med hosten og hosten og atter hosten. Første feberfrie dag i lørdags, jeg meldte mig arbejdsduelig i går aftes kl 21. Nu er der to aftenvagter i vente, og det kræver planlægning.

Line ønsker hjælp til sine engelsklektier, og hun har selv foreslået, at vi laver dem her til morgen, samt i morgen tidlig. Her i 7. klasse har de faktisk ikke så lidt engelsk for - selvom jeg er sproglig student og har været au pair pige i Californien som helt ung - er det en udfordring for mig, der er mange nye gloser, og det kræver så meget tid, at vi må dele lektierne op til hver lektion...jeg må sige, at jeg var målløs, da jeg så hvad engelsklæreren havde givet for til de første lektioner. Siden skoleårets start har hun taget et kvantespring, hvad angår engelsk. Det har været et sejt træk, og hun har til tider måttet hive sig selv op ved nakkehårene (og mig med). Jeg må sige, at jeg har været skeptisk og uforstående overfor de krav, der er stillet (holdt det for mig selv), men nu kan jeg se resultatet - og det tegner godt. Den seje tøs. Og så blev hun 13 år i går, med hele balladen.
TEENAGER.

11 kommentarer:

  1. Tillykke med datteren, hvor er hun yndig.

    Ja de lektier kan være en udfordring og sproget forandrer sig jo hele tiden :-)

    Håber du klarer dine aftenvagter man er jo lidt mat efter sådan en omgang

    SvarSlet
  2. Kære Charlotte. Stort tillykke med hende, så er der kun én "lille" tilbage. Det er lidt hårdt, ikk'? Jeg synes de bliver så hurtigt store og selvstændige. Dejligt, at det rykker med de lektier og godt for Line, at hun har en mor, der ikke er ked af at hjælpe.

    SvarSlet
  3. Tillykke med fødselsdagen til Line c'',)
    Nu kan hun rigtig folde sig ud som en ægte teenager...

    SvarSlet
  4. Tak, Strikkeentusiasten, det er gået til levesiden:-)
    Tak, Charlotte - det er lidt hårdt, og det med selvstændigheden, det kommer lige lidt før, end jeg har beregnet:-)
    Tak, Anita, det med ægte teenager, det er dog startet lidt før:-) Du kender det måske??

    SvarSlet