torsdag den 10. november 2011

Granite er klar OG rettet til

Det lykkedes da næsten - jeg kan stadig se, at den "drejer" lidt, men det er ok for mig. For den er simpelthen skøn.
Ret strikkede manchetter er min ynglings:


  Man strikker kanten med markerede masker, og får efter sammensyningen en fin ærmesøm. Dét kan jeg li':


Farven kommer ikke helt til sin ret på billeder.


Når jeg hænger den op på bøjle, kan jeg faktisk godt se, at mønsteret "drejer":


Her er farven bedst gengivet:



Helga Isager: Granite str S/M.
Der er brugt 1 tråd 250 g DUO (Designclub) + 1 tråd 120 g Isager Alpakka 1.
Strikket på pind 3 + 3½
Det er stadig et mysterium, hvorfor den blev så skæv. Jeg har fulgt opskrift og mønster til punkt og prikke. Jeg er nu en erfaring rigere, og det har hjulpet med uldvask og påpasselig tilretning i våd tilstand (det gør jeg faktisk altid med færdigt strikketøj alligevel).

26 kommentarer:

  1. Det er gevaldigt, som du har fart på de pinde. Jeg gad vide, om I har flere timer på døgnet i det jyske :-)

    SvarSlet
  2. WAU, den er så flot, sej og smart ;)
    Farven er super.

    Nu er du skyld i jeg er nød til at strikke den også ;OOO

    Yt.

    SvarSlet
  3. Så flott en genser.Må sjekke ut oppskriften straks...hihi
    Bra at du greide å rette den opp igjen.Underlig at den dreide på seg, men du fikset det bra :-))

    SvarSlet
  4. Hvor er den blevet smuk.
    Den ligner noget, man kommer til at bo i.
    Jeg er nu stadig af den overbevisning, at problemet er spinningen af enten DUO'en eller alpacaen - nok mest sandsynligt DUO'en.

    SvarSlet
  5. Den ser rigtig dejlig ud - skøn farve og et dejligt mønster. Det eneste du har ændret er vel Duo-garnet, kan det være dét. som måske er for blødt?

    SvarSlet
  6. Den er intet mindre end vidunderlig og farven er bare så anvendelig.....flot strik

    kh Jane

    SvarSlet
  7. Lækker lækker lækker... ;o)

    Go' weekend.
    Britta

    SvarSlet
  8. Hvor er den smuk! Hvor godt, det lykkedes for dig.
    Jeg vil også have en Granite!!! (Jeg troede faktisk, jeg havde opskriften, men nej - hvor er den egentlig fra?)
    Tillykke med den.

    SvarSlet
  9. Godt at du holdt ud - og troede på at vask kunne rette på "drejningen". Men hvor er det svært at sidde med et strikketøj som man er i tvivl om.
    Jeg synes at den er så flot - og ser så lækker ud.

    SvarSlet
  10. Den er så skøn. Godt, at det "drejeri" ikke blev for slemt, for det havde godt nok været ærgerligt.

    Behøver jeg nævne at jeg drømmer om en Granite - heldigvis har jeg snart fødselsdag....

    SvarSlet
  11. Den er da blevet virkelig flot ! Godt at det virkede med at lægge den i facon efter vask.
    Opfordring ! Det kunne være interessant om andre der strikke den, ville fortælle om de også oplever at den drejer.

    SvarSlet
  12. Den er bare så lækker den sweater, den er da lige til at flytte ind i. Smuk er den også i den farve.

    god weekend

    SvarSlet
  13. Så fin den er blevet! Jeg må på jagt efter opskriften, sådan en Granite, må jeg simpelthen eje. Træls når man har besvær med at gengive farven.

    SvarSlet
  14. Idag fik jeg garn og opskrift til en grå Granite! Tak for inspirationen.

    SvarSlet
  15. FØJ.. hvor er den bare lækker den bluse. Meget smuk facon. Den frister meget. Jeg er som altid imponeret, over din strikke hastighed. Hvor finder du timerne til dette, kan du evt. afgive nogle til mig?

    SvarSlet
  16. Wasir atau sering disebut ambeien (dalam bahasa inggris atau latinn disebut Hemorrhoid dan dalam bahasa kedokteran disebut Piles) adalah penyakit atau gangguan pada anus dimana Sphinchter Ani atau bibir anus, mengalami pembengkakan yang kadang-kadang disertai pendarahan

    SvarSlet