lørdag den 8. marts 2014

Brændende baller, følelsesløse fødder, hænder og arme, knirkende knæer..

Jeg har haft ferie, og dermed planer for lange eventyrlige cykelture. Tirsdag planlagde jeg en tur i Gudenådalen - først gennem Amstrup bakker, så over Gudenåen ved Ulstrup, så videre gennem Skjern bakker, så over Gudenåen igen ved Bjerringbro. Heldigvis, så regner jeg den ikke helt ud hjemmefra. Jeg planlagde hjemmefra, at jeg gerne ville følge en del af Marguerite ruten gennem Skjern Bakker ved Løvskal. Desuden lærte jeg om geologi, jeg fik at føle på egen krop, at en Å ligger i en dal! At turen frem og tilbage var på 50 km, gik først op for mig, da ballerne (eller de 3 siddepunkter) begyndte at brænde og svide. Hænderne og armene samt fødderne var følelsesløse, og knæerne skreg efter pause ved hvert pedalsving. De sidste 10 km var en kamp, men hjem skulle jeg, og første del af turen var smuk i tåge-soldis med det smukkeste kuperede bakkede landskab. Sidste del af turen kunne jeg desværre kun tænke på de brændende baller..


Der skal lidt mere træning til:-)

                                                           
                                                Min cykelmakker-når han gider vente på mig!

 Torsdag trodsede jeg byldelignende smerter i bagdelen og tog på en 30 kilometers tur til Gjern Bakker. Med statiske nakkesmerter til følge, og nu hold i nakken.. Godt jeg skal på arbejde på mandag!

6 kommentarer:

  1. Aktiv ferie er ikke til at stole på ;-)

    SvarSlet
  2. Det lyder som om du trængte til forkælelse efterfølgende. Imponerende aktivitet

    SvarSlet
  3. Du er da rigtig blevet bidt af cykelture :)) dejligt!

    SvarSlet
  4. En klassisk begynderfejl at tage for hårdt fat, den har jeg også lavet. Heldigvis bliver det bedre efterhånden. God bedring med alle skavankerne.

    SvarSlet
  5. Men det kan vel nærmest kategoriseres som idrætsskader!!!!!! Sejt og skønt at holde den slags fridage også.... kan godt forstå du er godt og grundig øm visse steder;-)

    SvarSlet
  6. Det er dælme hårdt med ferie ;o)

    SvarSlet