fredag den 9. marts 2012

Dannelsesrejse

Tidlig morgen har vi vinket farvel til Line. Det er en tradition at 8. klasserne på Tungelundskolen skal på en uges udvekslingrejse til Holland. Vi venter selv hollandsk udvekslingselev i april.
Line skal bo hos en Hollandsk elev og hendes familie i en uge. Når jeg nu smider en mors mange bekymringer over skulderen, ja så kommer jeg frem til, at turen alt i alt er en fantastisk idé, og jeg véd at det bliver en oplevelse for livet.  Meeen vi vil komme til at savne hende, og det er en lidt mere voksen pige, vi får hjem ....

5 kommentarer:

  1. Det lyder som en rigtig god ide med sådan en udvekslingstur. Og Holland er et dejligt lille land at besøge, synes jeg, der lærte det lidt at kende i 90-erne.

    SvarSlet
  2. Og en meget mere voksen pige. Min den store var i Tyskland paa udveksling med skolen i efteraaret, og hold da helt op hvor var hun blevet "voksen" da hun kom hjem.
    vores "tysker" kommer ogsaa en gang i april.

    SvarSlet
  3. Sikken go' idé med sådan en tur; den er helt sikkert lærerig for alle parter.
    Åh ha, ja, vi mødre har jo altid nogle bekymringer, som der nok sjældent er grund til; vi har jo selv opdraget vore børn til at møde livet med alt hvad det indebærer... ;o) Sådan en uge går hurtigt, så før du får set dig om er Line hjemme igen.
    Sjovt at se bussen på billedet; det er det selskab der kører skolebus hos os ;)

    Fortsat go' weekend...
    Kh Britta

    SvarSlet
  4. Ja, såndan er det at være mor, man ønsker det bedste for de unge, men kan ikke lade være med at bekymre os. Husk, at de unge kan mere end ders mor tror

    SvarSlet
  5. Sikke det lyder spændende. Jeg kan blive helt misundelig over ikke selv at have haft den mulighed :)

    SvarSlet