lørdag den 21. april 2012

Farvel...

..Anique, og tak fordi du har vist os en lille flig af Holland.
Nu er vi "os selv" igen, og i dag skal vi til Benediktes konfirmation i Frederikshavn. Vi glæder os, for vi kender Benedikte og hendes familie fra vores tid på Ingstrup Mejeri ved Løkken. Det er nok mest Line og Benedikte, der er gode til at holde kontakten, for de er perleveninder. Vi voksne er ikke supergode, det hænger måske sammen med, at det tager en halv dagsrejse at komme frem og tilbage. Hmm, egentlig en dårlig undskyldning - mon ikke vi kan gøre det bedre i fremtiden? 
I dag er jeg stået op før kl 6, og jeg har oceaner af tid, inden resten af familien viser sig. Der bliver fiflet med lidt garn, og jeg overvejer igen igen, om ikke Viften skal på pindene. Måske, måske ikke. Jeg har garnlager, jeg ved dog ikke, om det skal være Alpaca 2 + Spinni eller Alpaca 1 + Tvinni. Strikkeprøven er lavet af Alpaca 1 + Tvinni, og jeg må sige, det er ualmindelig lækkert. Jeg vil lige lave en lille prøve med den anden kombination, og måske, nu får jeg se..Fantastisk søndag til alle derude.

7 kommentarer:

  1. Hvor er du da flittig med håndarbejdet:) Sikke fine broderier du også har gang i.
    God konfirmation i det nordlige.

    SvarSlet
  2. Lækkert ser det ud, både model og garn.
    God søndag.

    SvarSlet
  3. Lækker lækker strik. God dag her i det Nordjyske.
    Ingstrup mejeri, det er jo ret tæt på mig :)

    SvarSlet
  4. Dejligt med gæster, men også rart at blive sig selv igen. Strikketøjet ser spændende ud, lækker garnkombination.

    SvarSlet
  5. Viften ser lækker ud; spændende hvilket garn du vælger at strikke af ;o)
    God tur til Nordjylland; jeg er faktisk vokset op 20 km nord for Frederikshavn, og bor nu ikke langt fra Ingstrup... Spøjst så lille en verden vi lever i... ;)

    SvarSlet
  6. Spændende at se hvilken garn du vælger og om du går igang med viften.

    God tur til Nordjylland og konfirmation.

    Kh. Lis

    SvarSlet
  7. Frederikshavn er en by med sjææææl og atmosfæææære, som de siger heroppe. Jeg synes ikke den er spændende, men her en god garnbutik..Heldigvis.
    Viften er bare SÅ smuk. Den ville jeg gerne strikke, men jeg kan ikke knække kode. Forstår simpelthen ikke opskriften.. Jeg må måske bare prøve igen. Synes det er en smuk farve du har valgt. Tænker, om du bruger alpaka2, om mønsteret så vil træde så fint frem? Men det får du at prøve. Blød og dejlig bliver den! Glæder mig til at se, hvad du finder på

    SvarSlet