mandag den 22. oktober 2012

Emil Nolde og Flensborg

Emil Nolde museet er et besøg værd, hvis du kan lide historien om manden bag værket. Jeg kan li' hans malerier, og jeg kan li' historien.



Vi besøgte Flensborg lørdag eftermiddag. Heldige var vi med hele 17 milde varmegrader. Her fandt jeg også en garnbutik, og typisk tysk (tror jeg), så var der strømpegarn i alle farver og flerfarver. Jeg måtte købe et 100 gr nøgle til 10 euro, en svimlende pris, men så har jeg til et par strømper, hvor garnet er købt i Flensborg. Selv en fattig dyrlægestuderende kunne ikke stå for garnet, så han købte skriggult Lana Grossa strømpegarn til 6-7 euro for et 100 gr nøgle. Selvfølgelig ville jeg strikke et par tante-strømper til ham.


Søndag var der kun tilbage at pakke, og så gik turen til grænsehandel inden afhentning af kattekilling og hund.


En fin tur var det, og nu vil jeg gå hen og slå op i det skriggule garn, så en fattig dyrlægestuderende i København kan holde sine fødder varme og få noget ud af sin investering:-) Herefter følger selvfølgelig et par aftenvagter, en fridag og derefter et par dagvagter.

1 kommentar:

  1. Sriggul, ja hvorfor ikke, så er han da også sikker på, at han altid kan finde dem. Faktisk er jeg også varm tilhænger af, at strømper skal være med spræl.

    SvarSlet