mandag den 22. oktober 2012

Den pæne stue på Holbøl Landbohjem

Efter ankomst fredag til Finn og Holbøl Landbohjem, var der stadig et par timer at fordrive inden vi skulle køre vestpå til at se sort sol. Åbenrå stod for skud, for den ligger bekvemmelig tæt på vores overnatning.



Jeg fandt da også to garnbutikker, meget forskellige med hver sin kundekreds, vil jeg gætte på. Jeg holdt mig i skindet, men jeg er sikker på, at de begge kunne gå an, hvis jeg boede tæt på.

 

Alle øvrige familiemedlemmer ankom sent fredag aften, for der var studier, der skulle passes i København, Århus og Ålborg, og togafgange, der skulle passe ind. Lørdag morgen kunne vi samles til morgenbuffet. Så sidder vi der hos Finn i den pæne stue med billeder på væggen. For det er et rigtig landbohjem, som man føler sig hjemme i, og alle er enige om, at det gør godt med den sønderjyske imødekommenhed og gæstfrihed.


Under morgenbuffeten planlægges dagen, som altid skal indeholde mindst et kulturelt indslag. Hvert år udpeges et familiemedlem til at planlægge dagen, så de kulturelle indslag spænder vidt, og ikke alle er lige begejstrede. På den måde får vi set noget, som vi ellers aldrig selv ville have tænkt på, og det er vel i grunden sundt nok.


I år skulle turen gå til Emil Nolde museet, og jeg kan fortælle dig, at man gerne skal være af hunkøn, og over de 15 år, for at synes at det er interessant.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar