tirsdag den 1. oktober 2013

En kjolebluse

"Pippi" fra Amimono The Little Nordic Collection, Helga Isager. Str. 6 år.
 

Jeg har brugt forskellige rester Tvinni, Geilsk tynd uld, og Højlandsgarn.


 
Man strikker rundt, slår ekstra masker op i ærmegab og klipper op til ærmegab. Vendestrik på skulderstykker. Og så er det kun for sjov. 
Derimod er det ikke for sjov, at jeg har hele 3 UFO'er til at ligge.
 

Garnet er som det skal være. Det er farverne også. Det ender nok alligevel med optrævling og genbrug på anden vis.

13 kommentarer:

  1. Sauve den er smuk. Synd at de smukke strik bluser ikke rammer inde i strikke sjælen

    Kh. Lis

    SvarSlet
  2. Den er bare skøn-håber jeg finder en lille pige den kunne strikkes til en dag.... smukke farver og altid dejligt at få brugt lidt forskelligt af de sparsomme rester der findes....;-) ja nogle gange er det bedre at begynde forfra, hvis det alligevel ikke er det som var tanken...held og lykke ;-)

    SvarSlet
  3. Den er ikke mindre end fantastisk , smukt stykke strik :-)

    SvarSlet
  4. Pipi er så fin :-) Sådan en man bliver rigtig glad af at se på. Farverne er perfekte sammen.

    God fornøjelse med UFO'erne - enten med færdiggørelse eller optrævling.

    SvarSlet
  5. Wow, hvor er den fantastisk. Lækkert mønster, lækre farver. Den vil jeg skrive mig bag øret, hvis jeg engang skal strikke til et lidt større barn.

    SvarSlet
  6. Oh, what a lovely, lovely gardigan!!!

    SvarSlet
  7. Den er godt nok fin! Kan godt forstå, at du måtte strikke den indimellem de andre. Heldige barn der får den!

    SvarSlet
  8. Hej, jeg har længe ville spørge, meen

    SvarSlet
  9. Øv, undskyld--- hvad skete der med katten?
    Vi fik ikke slutningen, vel?
    Den forhåbningsfulde:-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Han er desværre ikke dukket op endnu...så slutningen..jeg kan kun håbe, men jeg tror ikke på, at han kommer tilbage efter så lang tid:-(

      Slet
  10. Pippi er jo ganske enkelt fantastisk, smukke farver og tænk hvad rester kan blive til :-) ... og så der bor vel en Pippi i os alle, den lidt rebelske, fanden i voldske og "jeg skal gi dig skal jeg".... så hvad du gør med UFO´rne er op til din indre Pippi
    Go mandag til dig

    SvarSlet
  11. Åh hvor synd, jeg havde håbet.
    Hilsen Kirsten

    SvarSlet