søndag den 5. januar 2014

Dagmar vokser, så hvordan får jeg lige forlænget det strik?

Dagmar fik sin hestetrøje forrige år. Hun vokser og kroppen passer stadigvæk i vidde, men længde på bul og ærmer mangler nu 10 cm. Hun vil stadig gerne bruge sin hestetrøje.
 

Hvordan er det nu lige? Så googlede jeg "Forlængelse af strik", og vupti, så fandt jeg Hexen strik med den fineste vejledning.


Nu er ærmer forlænget, og selvfølgelig er der forskel på nyt og gammelt strikket, da trøjen er brugt godt, men mon ikke det bliver udlignet lidt i vask?


Nu mangler jeg bullen, og jeg tænker, at der snart er en 8-årig hestepige, der bliver glad for at få hestetrøjen for anden gang?

12 kommentarer:

  1. Dejligt du kunne forlænge - en flot trøje og en glad pige. Ja nettet er en stor hjælp , når der opstår tvivl eller spørgsmål...Min datter var også bidt af en gal hest i den alder, og jeg strikkede Charlotte Tønderings smukke hestetrøje til hende to gange....og så var der jo begge gange andre hestepiger, som efterfølgende blev glade:-)

    SvarSlet
  2. Genialt og jo jeg tror du har ret, der er en der bliver glad :))

    SvarSlet
  3. Denne kommentar er fjernet af forfatteren.

    SvarSlet
  4. Det er pragtfuldt at kunne forlænge trøjen - og dens levetid, når hun er glad for den. Jeg har lige forlænget en Mariustrøje, som jeg strikkede til mit yngste barnebarn for ½ år siden.

    SvarSlet
  5. Jubii for Google. Dejligt folk lægger gode ideér ud

    SvarSlet
  6. Det er da nærmest usynligt - og resten skal nok udligne sig i vask. Smart, at man sådan kan forlænge :o)

    SvarSlet
  7. Flot arbejde og dejligt at hun er så glad for trøjen. Jeg må have kigget nærmere på det link. Jeg har en maskinstrikket trøje med sømandsbobloer, som jeg gerne vil afkorte.

    SvarSlet
  8. Det er da smart, så passer den en sæson mere. Jeg strikker ofte oppe fra og ned fordi det er længere at forlænge på den måde. Jeg skal vist lige have kigget på dit link også.

    SvarSlet
  9. Hvor er den fin og jo da, jeg er sikker på at den bare skal bruges, så er det ikke at se.
    Der er helt sikkert en, der bliver glad ;o)
    Rigtig god weekend

    SvarSlet
  10. Hej :)
    Jeg har fået en fin striktrøje af en veninde, men problemet er bare at den er for kort i livet. Kan man forlænge sådanne en trøje ?
    Den er ikke hjemmestrikket, men købt på en hjemmeside der hedder ASOS.
    jeg vild med farven og den er dejlig dejlig varm :)
    mvh. julie kann

    SvarSlet